فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima
سرویس: اجتماعی ، تاریخ: ۳۰/بهمن/۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹ ، شناسه خبر: ۲۸۵۰۸۹

 نیما ذاکری سعید، فعال و تولیدکننده صنایع دستی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان در گفت‌گو با تسنیم:

سیاست رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی با این بودجه در حد شعار باقی می‌ماند

خبرگزاری تسنیم: معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر با انتقاد از بودجه بسیار کم حوزه صنایع دستی برای سال ۹۳ گفت: سیاست رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی با این بودجه در حد شعار باقی می‌ماند.

نیماذاکری سعید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ضرورت حمایت از  هنرهای سنتی و صنایع دستی کشورمان گفت: یکی از اهداف تشکیل چنین معاونتی، شناسایی، جذب و حمایت مادی و معنوی از هنرمندان صنایع دستی است ، همچنین در این حوزه برنامه اشتغال‌زایی هم داریم که متعاقباٌ اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید با جلوگیری از انقراض هنرهای سنتی و صنایع دستی موجبات توسعه پایدار صنایع دستی با رویکرد اشتغال‌زایی فراگیر و بومی را رقم بزنیم تصریح کرد: این معاونت دارای شورای سیاستگذاری متشکل از 7 نفر از هنرمندان صنایع دستی است که به مشکلات هنرمندان صنایع دستی می‌پردازد، یکی از اولویت‌های این معاونت، تولید و انتشار کارت هوشمند ویژه هنرمندان صنایع دستی  است که به اعضای آن اهدا می‌شود و هنرمندان با استفاده از این کارت می‌توانند از مزایایی مانند شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی بهره برند.

نیما ذاکری سعید با بیان اینکه هدف ما اشتغال‌زایی و حمایت از هنرهای منسوخ‌شده است که باید این هنرها را زنده کنیم اضافه کرد: در حال حاضر صنایع دستی کشورمان با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که مهمترین آنها را شاید بتوان عدم حمایت کافی از هنرمندان این حوزه به علت بودجه‌های کم دانست در حالی که حمایت از صنایع دستی کشورمان علاوه بر احیای فرهنگ در کشورمان، اشتغال‌زایی فراوانی را به دنبال دارد.

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی انجمن هنرمندان جوان کارگروه نخبگان فرهنگستان هنر خاطرنشان کرد: عزم جدی برای اصلاح وضعیت صنایع دستی ایجاد شده است اما با بودجه 20 میلیارد تومانی قدم‌های بسیار کمی را می‌توان برداشت و سیاست رئیس جدید سازمان که گسترش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی صنایع دستی است با این بودجه عملاً همخوانی نخواهد داشت و در حد شعار می‌ماند.

وی اضافه کرد: باید در حوزه صادرات و عرضه محصولات صنایع دستی برنامه‌ریزی جدی داشت چرا که هنرمندان صنایع دستی کشورمان با این مشکل جدی مواجه هستند که توانایی بازاریابی و فروش محصولات خود را به طور مناسب ندارند.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.